Tutorial: usta

11:39 Unknown 10 Comments

Rysując portret zrobiłam kilka zdjęć, żeby pokazać, jak rysuję usta (konkretnie kobiece).


1. To jest szkic wstępny, na potrzeby tej instrukcji jest nieco za bardzo przyciemniony. W rzeczywistości powinien być delikatny. Jeśli zaistnieje taka potrzeba i ktoś sobie zażyczy mogę zrobić post na temat szkicu.

2. Zamalowuję usta ołówkiem B, górną wargę nieco ciemniej.

3. Teraz robię coś, za co niektórzy mogą chcieć mi obciąć palce, ale tak, rozmazuję lekko palcem, jako że usta dziewczyny są bardzo delikatne i taki efekt chcę uzyskać na rysunku.

4. Ciemnym ołówkiem (może być to 4B, 6B, 8B - jak kto woli) rysuję wnętrze rozchylonych ust i obrysowuję zęby. Oprócz tego tym samym ołówkiem zrobiłam cień przy palcu, ale to specyfika tego zdjęcia, z którego rysowałam.


5. Przyciemniam górną wargę (użyłam do tego ołówka 2B), głównie przy linii szkicowej i charakterystycznym na środku wybrzuszeniu.

6. Teraz kolej na dolną wargę, ciemniejsza powinna być u dołu.

7. Przyciemniam ją odrobinę górą, żeby cienie naturalnie się zlewały i jeszcze bardziej dołem, a ta jasna plama, którą widzicie, jest wymazana gumką chlebową, podobnie jak drobne paski na dolnej wardze.

8. Wymazuję cieniutkimi kreseczkami charakterystyczne załamania na ustach. Na dolnej wardze na dole, wymazałam gumką kreskę. W większości przypadków na ustach robi się taki właśnie refleks światła. Jeśli pocieniujecie skórę wokół ust, trzeba pamiętać o pozostawieniu takiej jakby jaśniejszej obramówki. Usta są wypukłe, dlatego tam skóra jest bardziej oświetlona.


9.  A teraz przyciemniam pomiędzy tymi wcześniej wymazanymi.

10. Na potrzeby portretu musiałam przyciemnić jeszcze lewą stronę całych ust.


Mam nadzieję, że komuś się przyda. :)

Rysując portret zrobiłam kilka zdjęć, żeby pokazać, jak rysuję usta (konkretnie kobiece). 1. To jest szkic wstępny, na potrzeby tej i...

10 komentarzy:

  1. Chyba muszę przestać obserwować blogi, takie jak twój. Ba, zwłaszcza twój! Przez ciebie wpadam w kompleksy. XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Chyba wiem z jakiego to portretu ^_^
    Masz talent, rozwijaj go. A właśnie mam dla ciebie inspirację, możesz spróbować narysować to zdjęcie? *-* Oczywiście przy odrobinie czasu, bo to mogłoby zająć trochę.
    http://pokazywarka.pl/yiwp5d/#zdjecie8693070

    Uwielbiam ten obraz jest po prostu niesamowity...

    OdpowiedzUsuń
  3. Łoł, faktycznie pracochłonne by to było!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze trudność sprawiały mi usta. Dzięki Twojemu blogowi już lepiej mi wychodzą, dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, cieszę się, że mogłam pomóc ;)

      Usuń
  5. Hey, bardzo podoba mi się twój blog. Rysujesz przepięknie! Mam pytanko: czy mogłabyś zrobić pokazać jak narysować usta mężczyzny i szeroki uśmiech u dziewczyny? Sprawia mi to duży problem, a bardzo lubię rysować i myślę, że jestem nawet dobra. Może chciałabyś wpaść na mojego bloga i ocenić go? Zerknąć na moje "dzieła"? Byłoby mi bardzo miło, tu jest link: http://mercedes-black.blogspot.com/. Mam go już od jakiegoś czasu, ale nie miałam nigdy odwagi żeby się jakoś zareklamować. Może mi coś doradzisz, np. nad czym mam popracować. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do inspiracji Rysownia zaraziła mnie Moja koleżanka... mam ochotę rysować perfekcyjnie :D ale wiem że szybko się tego nie nauczę, wpadłam na plan aby poszukać blogów o Rysowania o wskazówkach itp. długo szukałam, ale znalazłam :D to właśnie ty :) bardzo się ciesze że mogę się uczyć z twojego bloga. Biorę notatnik, ołówek i zabieram się do rysowania

    OdpowiedzUsuń