Tutorial: ciemne, długie włosy

19:30 Unknown 15 Comments

Obiecany tutek z włosami. Zaczynajmy!

 
Jak widzicie twarz jest narysowana, ale nie przejmujmy się tym, bo nie o tym dzisiaj. :) Po prostu lubię włosy rysować na końcu, takie przyzwyczajenie.
Tworząc szkic wcale nie żałowałam ołówka i nie bawiłam się w delikatne kreski tylko dlatego, że rysowałam ciemne włosy i w efekcie końcowym i tak będą one ciemniejsze. Nasz szkic może być zatem wyrazisty.



Na pierwszy ogień przedziałek. Włosy w tym miejscu optycznie zawsze są ciemniejsze (chyba, że ktoś zafarbuje sobie biały pasek na ciemnych włosach.. :p), dlatego nie żałowałam tutaj czerni. Użyłam tu ołówka 8B.



Tak wygląda to ostatecznie.



Następnie zrobiłam tym razem delikatne pasma (również ołówkiem 8B) zgodnie z kierunkiem włosów, wspierając się szkicem.



Rozmazałam te ciemniejsze pasma wacikiem, żeby zabarwić włosy nie przemęczając się za bardzo - tak, leń. :D



Zabieg można powtórzyć kilka razy, jeśli wydaje nam się, że wyszło za jasno. Tak wygląda to u mnie.



Obrysowałam twarz cieniutko zatemperowanym ołówkiem, żeby przypadkiem nie wyjechać, nie ubrudzić tego, co już narysowane.



Po zarysowaniu włosów przy twarzy powtórzyłam zabieg rozmazywania.



To samo z drugiej strony. Delikatne pasma na kosmykach włosów, obrysowanie twarzy, następnie zostanie to znów rozmazane.



Ot i jest. :)



Kolejna rzecz to wymazanie gumką (do miękkich ołówków takich, jak 8B zaleca się użyć gumki chlebowej) refleksów światła na niektórych pasemkach, żeby włoski lśniły.



Tak to roboczo wygląda.



Teraz ołówkiem automatycznym (mam w nim wkład 2B, jest więc ciemniejszy niż zwykle są ołówki automatyczne) rysuję kilka pojedynczych włosków - dłuższe i krótsze, żeby naturalniej wyglądało. Zasada jest taka, że niejako po środku mają zostać te jasne refleksy, a z dwóch końców atakujemy je lekko przyciemniając tymi właśnie pojedynczymi włoskami.



U nasady, przy przedziałku również narysowałam kilka pojedynczych włosków.



To teraz rzut z daleka.



Na każdym paśmie, fali włosów, postępuj zgodnie z tym, co wcześniej napisałam. Refleksy świetlne wymazuje się na tych 'wybrzuszeniach' fali włosów. Im niżej włosy opadają, tym bardziej możesz sobie pozwolić na zagęszczenie i nawet pogrubienie tych, jak to wcześniej nazwałam, pojedynczych włosków. Czarne luki, cienie na włosach, które tworzą efekt czerni, wykonujemy ciemnych ołówkiem, ja proponuję 8B, to nim wykonałam całe włosy. :)



Oto i efekt końcowy.


UWAGA WAŻNE!
Spodziewam się, że mogą pojawić się komentarze, że rysunku się nie rozmazuje. Chciałabym tylko zaznaczyć, że zdaję sobie z tego sprawę i uświadamianie mnie takie osoby mogą sobie darować, gdyż nie miałoby to żadnego sensu i celu, czyż nie? Jest to mój sposób, który wykształciłam sobie na przestrzeni kilku lat i z tego, co mi wiadomo, nie przynosi nigdy złych efektów. Jeśli ktoś chce z niego skorzystać, bo ten efekt mu się podoba, serdecznie zapraszam!

Powodzenia! :)

Obiecany tutek z włosami. Zaczynajmy!   Jak widzicie twarz jest narysowana, ale nie przejmujmy się tym, bo nie o tym dzis...

15 komentarzy:

  1. W poprzedniej notce można obejrzeć sobie skan gotowego rysunku, na pewno jest to lepsza jakość.

    OdpowiedzUsuń
  2. Popadam w kompleksy.
    Na prawdę.
    Dlaczego ja tak nie umiem?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinnno sie w nie popadać tylko ćwiczyć i ćwiczyć :D

      Usuń
    2. Zgadzam się w stu procentach!

      Usuń
  3. Wooow, nieźle. Mam prośbę, możesz dodać tutorial-kot albo tygrys. Takie to nietypowe, ale chciałabym robić jak ty koty albo tygryski :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam tak realistycznie rysować włosy! Genialnie rysujesz!
    co o tym myślisz? ---> http://elgatoesnegro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam do wypróbowania tutka, dziękuję :)

      Usuń
  5. niezły sposób na włosy, ja zawsze mam z nimi problem, szczególnie jak są związane, może dasz rade coś poradzić?
    taki problem można zauważyć w modelce, którą ostatnio rysowałam.
    zdjęcie:
    http://creativamente-o-sztuce.blogspot.com/

    wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie widzę zdjęcia, ale jak podasz do niego dokładny link to oczywiście. :)

      Usuń
  6. Wow :) super Ci to wszystko wychodzi. Fajny blog ;) Też trochę rysuje ale muszę jeszcze długo poćwiczyć :) http://my-sky-dreams.blogspot.com/ Zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam - ćwiczenie zawsze wychodzi na dobre ;)

      Usuń
  7. Wszystkie te rysunki mobilizują mnie do dalszej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. e tam się nie rozmazuje, ja też rozmazuję! mnie to nie przeszkadza - akurat w rysowaniu nie liczy się jak rysujesz i czym, tylko jaki jest efekt końcowy i czy dobrze się bawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń